Arbetsledare

Rekrytering

Detta är en utbildning som vill stärka dig som är egen, ställföreträdande eller biträdande arbetsledare i rollen som rekryterare.

Vi går igenom de viktigaste punkterna att tänka på vid rekrytering av nya assistenter. Vi berättar om hur man undviker de vanligaste fallgroparna, vad man ska man tänka på vid utformandet av en jobbannons och hur man ökar chansen att hitta rätt assistent.

Vi kommer även att ta upp diskrimineringslagen och vad som enligt lag är okej att skriva i en jobbannons och inte, vikten av uppföljning av nya assistenter i tid, och även lite kring vad man ska tänka på vid användning av rekryteringsverktyget ReachMee.

Kursledarna är handplockade från vårt eget rekryteringsteam, med bred erfarenhet från området och vet vad de pratar om.

Syftet med utbildningen är att ge dig fördjupade kunskaper i hur du ska tänka kring rekrytering, och även veta vilken stöttning du kan få från kontoret.

Utbildningen hålls av Lena Svensk rekryteringsansvarig på GIL.

Anmäl dig i Primass. Du hittar utbildningarna bakom knappen EVENEMANG i den röda vänstermarginalen. 

  • Övrig info: GIL bjuder på fika. Vi erbjuder alltid något alternativ för den som är allergisk eller vegetarian/vegan.